Ga naar de inhoud
  • Spreker
    • Verandering
    • Veerkracht
    • Vertrouwen
    • Samenwerken
    • Vitaliteit
    • High Performance
    • Veiligheid
    • Spreker Webinar
  • Over Melvin
  • Referenties
  • Expedities
  • In de media
  • Blog
  • Contact
  • Spreker
    • Verandering
    • Veerkracht
    • Vertrouwen
    • Samenwerken
    • Vitaliteit
    • High Performance
    • Veiligheid
    • Spreker Webinar
  • Over Melvin
  • Referenties
  • Expedities
  • In de media
  • Blog
  • Contact
Logo Melvin Redeker

Inspirerend leiderschap. Hoe verleg je de focus van winst naar waarde?

Inspirerend leiderschap

Om een winstgevende onderneming te bouwen is meer nodig dan de focus op winst. Bedrijven die focussen op het nastreven van hun waarden presteren bijna acht keer beter beter dan bedrijven die focussen op winst, aldus Built to last van Jim Collins en Jerry Porras. De beste strategie om op de lange termijn succesvol te zijn en te blijven is vasthouden aan je kernwaarden. Maar wat zijn die kernwaarden waard als topsalarissen stijgen terwijl duizenden mensen worden ontslagen? De waarden van het bedrijf moeten voelbaar zijn in iedere laag van de organisatie. Ga daar maar aan staan.

Integriteit moet je voelen? Dus geen blasé statements in de media, op websites, in interviews en in jaarverslagen. Oké, leuk, maar hoe verleg je de focus van winst naar waarde?

Van winst naar waarde

De focus op waardecreatie dient bij jou als leider en manager te beginnen. Zou je je mensen inspireren door jouw salaris te verhogen terwijl er duizenden mensen worden ontslagen? Het is niet makkelijk om een inspirerend leider te zijn. De eerste stap kan zijn: beantwoord voor jezelf de volgende vragen over waar jouw verantwoordelijkheden liggen. Beantwoord de vragen zo eerlijk mogelijk. Dat is misschien niet voor iedere vraag makkelijk, maar geeft je veel inzicht. Toets beslissingen die je neemt aan deze kernwaarden. Dit helpt je om de focus te verleggen naar je waarden bij het nemen van belangrijke beslissingen.

Spreker teamwork. Samen sterk!
Ga je voor je eigen succes of voor het teamsucces? Met Cas en Mike (die de foto maakte) op de top van de Mont Blanc de Cheilon in Zwitserland.


Leiderschap: wat zijn jouw waarden en die van je organisatie?

  • In welke mate voel je je verantwoordelijk voor het welzijn van je werknemers?
  • In welke mate voel je je verantwoordelijk voor mensen die werken in de bedrijfskolom en de keten van toeleveranciers?
  • In welke mate voel je je verantwoordelijk voor het welzijn van klanten die je product of dienst gebruiken?
  • In welke mate voel je je verantwoordelijk voor de impact op het milieu van jouw product?
  • Is het acceptabel om winst te maken op producten of diensten die slecht zijn voor het milieu?
  • Is het acceptabel om winst te maken op producten die bijdragen aan een schoner milieu en een betere maatschappij?
  • Is het acceptabel om je salaris te verhogen terwijl duizenden mensen in jouw sector hun baan verliezen?
  • In welke mate kun je beinvloeden wie jouw aandeelhouders zijn?
  • Hoe creeër je ‘shareholers value’ op de lange termijn en waar bestaat die uit?
  • In welke mate draag je verantwoordelijkheid voor de continuïteit van de onderneming/organisatie?
  • Hoe kunnen we ieder in de organisatie zover krijgen om ‘het goede’ te doen?: waarde creëren op de lange termijn. Wat moet er veranderen om dit te realiseren?

Meer inspiratie: Built to last – Collins, Porras

Contact gegevens

06 22027021

melvin@inspiratiespreker.nl

Deel op social media

Inhoudsopgave

Wellicht ook interessant

High Performance in het bedrijfsleven - Spreker Melvin Redeker op de Eiger

De 8 kenmerken van High Performance op de berg en op kantoor

Crew resource management in actie. Een goed functionerend team van bergbeklimmers beschikt over alle niet-technische vaardigheden die nodig zijn voor goed teamwork volgens CRM.

Beter samenwerken onder druk: Zo werkt Crew resource Management (CRM)

De waarde van ongemak. Discomfort maakt ons veerkrachtiger.

De waarde van ongemak: waarom discomfort ons veerkrachtiger maakt

Spreker Melvin Redeker over het compliment geven

De kracht van het compliment

Himal;aya expedities. Spreker en bergbeklimmer Melvin Redeker

Interview: Bergbeklimmer Melvin Redeker gaat voor de onbekende route

Melvin als spreker boeken?

Sparren en een ‘digitale’ kop koffie drinken? Neem hier contact op.

Contact
Beeldmerk Melvin Redeker

Melvin Redeker

Melvin Redeker is bergbeklimmer en spreker met als motto anders denken, meer durven en bewuster doen. Uit zijn ervaringen destilleert Melvin waardevolle inzichten over succesvol samenwerken, verandering, veerkracht en vertrouwen. Zijn doorleefde inzichten zijn beproefd tijdens extreme expedities en goed toepasbaar in organisaties die voor grote uitdagingen staan.

Contact

Zevenmorgen 14
4031 MS Ingen

melvin@inspiratiespreker.nl
06 22027021

Veel gevraagde presentaties

  • Samenwerken
  • Verandering
  • Vertrouwen
  • Veerkracht
  • Veiligheid
  • Vitaliteit
  • High Performance
  • Samenwerken
  • Verandering
  • Vertrouwen
  • Veerkracht
  • Veiligheid
  • Vitaliteit
  • High Performance

Ga direct naar

  • Spreker
  • Webinars
  • Webinar Studio
  • Over Melvin
  • Referenties
  • Video’s
  • Gastspreker
  • Spreker
  • Webinars
  • Webinar Studio
  • Over Melvin
  • Referenties
  • Video’s
  • Gastspreker

Copyright © 2025 Melvin Redeker

Webdesign Swipe Media

Privacy verklaring |

Sitemap

Linkedin-in Youtube Instagram
Melvin Redeker | Bergbeklimmer en Inspirerende Spreker
Fijn dat je er bent!

Welkom op mijn website. Wij gebruiken cookies om je de beste ervaring te bieden en voor statistieken en marketing. 

Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistieken
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Zelf Instellen
{title} {title} {title}
Logo Melvin Redeker
  • Spreker
    • Verandering
    • Veerkracht
    • Vertrouwen
    • Samenwerken
    • Vitaliteit
    • High Performance
    • Veiligheid
    • Spreker Webinar
  • Over Melvin
  • Referenties
  • Expedities
  • In de media
  • Blog
  • Contact
  • Spreker
    • Verandering
    • Veerkracht
    • Vertrouwen
    • Samenwerken
    • Vitaliteit
    • High Performance
    • Veiligheid
    • Spreker Webinar
  • Over Melvin
  • Referenties
  • Expedities
  • In de media
  • Blog
  • Contact

Neem
contact op

Bel: 06 220 270 21
of mail: melvin@inspiratiespreker.nl

Contact us

Call: +316 220 270 21
or mail: melvin@melvinredeker.com

Neem contact op